.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقای احمدی نژاد واقعیت را بگویید، رفراندم لازم نیست

طرح ایده رفراندم برای اجرای پروژه هدفمندکردن یارانه ها از همان آغاز پروسه تدوین این پروژه همواره از سوی برخی کارشناسان مستقل اقتصادی و سیاسی مطرح بوده است. اما این که رییس دولت پس از تصویب هدفمندسازی یارانه ها در نهاد قانونگذاری کشور به یاد جلب مستقیم نظر مردم افتاده اند، دارای ابهامی است که دولت از شفاف سازی آن همواره طفره رفته است و سعی کرده با بی سوادخواندن منتقدان نظرش، خواسته خود را تا حدامکان تامین کند.

حال در اقدامی جدید، آقای احمدی نژاد با پیشنهاد رفراندم به طور تلویحی سعی دارد، این گونه القا کند که نظر مردم با نظر نمایندگان مجلس متفاوت است و قوه مجریه شان بالاتری از مجلس که توسط بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در راس امور خوانده شده است، دارد.

مگر نه این است که مجلس که شان نمایندگی مردم را داراست، در رفراندمی کوچکتر هدفمندکردن یارانه ها را با اصلاحاتی تصویب کرده است. پس تضعیف شان آن بیشتر جایگاه دولت را تضعیف خواهد کرد که هر دو در یک مکانیسم یکسان و مشخص انتخاب شده اند.

آیا بهتر نیست، آقای احمدی نژاد به صراحت از بحران مالی دولت سخن بگوید که علت اصلی اصرار دولت برای هدفمندکردن یارانه هاست؟ چرا دولت یک بار برای همیشه پوشش عدالت محوری هدفمندکردن یارانه ها را نمی شکافد و به صراحت به مردم نمی گوید که با ادامه شرایط موجود و حتی اجرای تدریجی هدفمندسازی یارانه ها و بدون تحمیل شرایط سخت تر بر مردم امکان تامین هزینه های خود را که طی چهار سال گذشته سرسام آور بالا رفته است، ندارد؟

چرا گفته نمی شود که تسهیل مسایل مالی دولت مقدم بر معیشت مردم است؟

به طور حتم اگر از ابتدا دولت صادق تر از نیت اجرای هدفمندسازی یارانه ها سخن می گفت، اینک روند تصویب طرح و انتظارات عمومی از آن به گونه ای دیگر بود که امکان سخن گفتن از رفراندم نبود.
خبرآنلاین/علی حق


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.